Plugga!

Jaha, då pluggar man igen.. visserligen har jag gjort det nu ett par dagar men ändå.. Omtentan är på fredag och vi har inte fått reda på resultatet än! Men jag vet att jag inte klarade det.. tyvärr.. det hade varit skönt att slippa omtentan, men icke sa nicke. Så då sitter man här igen. Skriver så att handleden värker.. igen!
Är väldigt ofokuserad bara.. Vill ju hellre börja med paperuppgiften som ska vara inne den 11 januari.. Först hade jag tänkt att skriva om den geocentriska och det heliocentriska världsbilderna men ska istället skriva om Lucia. (Passar ju bra idag xD ). Berättelsen om henne, kanske lite om den svenska traditionen och matyrer inom kristendomen.

Sen måste jag bestämma mig för vad jag ska läsa i vår. Jag har två alternativ. Antingen läser jag religionsvetenskap, grundkurs (Lund)  nu i vår och "Religioner i världen"(malmö) i höst eller tvärtom. (Om jag kommer in på dem igen!) Men "Religioner i världen" är bara en 15 poängskurs.. Vill väldigt gärna läsa den i allafall. Vill läsa båda. Mormor tyckte att det är bättre att välja den korta nu och försöka att skaffa ngt jobb sen, och söka in till religionsvetenskap till hösten.. Jag tycker att det låter som en ganska bra idé. Problemet är då bar JOBB! Hur ska jag kunna skaffa jobb?!!! Usch!!! Jag får försöka att koncentrera mig på delkurs 3, upplysningen och romantiken, och se till att jag klarar den, den här gången!

Kommentarer
Postat av: Anna Sarwe

Jobb är alltid svårt. Lämna CV på typ McDonalds, i mataffärer, andra butiker, var som helst!

2010-12-13 @ 22:45:33

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0