Min pumpa <3

I går fick jag en förtidig namnsdagspresent av mormor o morfar, en jätte fin pumpa!!! Och jag blev väldigt fäst vid min pumpa, den fick både en kram och ett namn: Pumpis (hur dumt det än låter)

Jag har ju börjat att skära ut pumpor till halloween, vilket jag tycker är ganska kul. Så jag har ju tjatat om att jag måste fixa en pumpa! Nu fick jag en!
Och idag blev dagen då detta skulle ske, när jag skulle skära ut min pumpa!! :D Som förra året hade jag cola o julmusik.. Nytt för i år var att jag hade non stop också  :P (tror att det blev så förra året eftersom mamma och sara inte hjälpte mig, utan istället la sig i mammas säng och pratade.. eller för att vi var på Vellingeblomman..  vet faktiskt inte..)

Men iallafall, så här såg Pumpis ut innan den fick en extrem makeover...



Här sär jag i full arbete, det är inte så himla lätt som man tror. Det tar tid att skära ut en pumpa, det är jätte kladigt och det luktar ju inte så där jätte gott precis.. :/







Men så här blev makeovern.. kanske inte världesn bästa, men ändå helt okej.. synd bara att locket krympte... eller.. det var kanske jag som.. gjorde hålet större... hm.. =S



Det kommer en bild senare när den står där ute i mörkret ;)


Och sen måste jag ju bara visa min snygga nya lampa på ikea.. Mormor o morfar har ju tagit en sväng hit, så i fredags passade vi på att åka till ikea för att just leta efter en lampa till mig som jag skulle få i födelsedagspresent.. VI hittade en jätte fin och nu sitter den fast i mitt tak, woho!
Det blev även ikealunch, sen en tur till Lund där jag skulle på "genomgång av tenta". Jag har ju fått reda på resultatet och som jag visste så gick det åt ********!  ursäkta uttrycket.. så det blir omtenta på fredag.. jippi.. :( jag hoppas att det blir det iallafall :S För man ska anmäla sig att man ska göra en omtenta på expeditionen, senast en vecka INNAN omtentan.. men problemet är att jag fick reda på resultatet i fredags, en vecka innan omtentan.. Men då var expeditionen STÄNGD!!! jaha., vad gör man nu då??? Jag har skickat mejl dit så jag hoppas verkligen att det är okej att man anmäler sig på måndag istället!!!! :S
Nej, nu vill jag inte tänka på det.. nu kommer en bild på min snygga lampa istället!!! :D




Kommentarer
Postat av: Louise

Pumpis och lampis var riktigt fina :)

2010-10-18 @ 12:29:36
URL: http://glitteringclouds.blogg.se/
Postat av: Camilla

Va du är söt mandis <3

Härligt att du har fått en ny lampa!! :D Snygg!! Och Pumpan var också riktigt fin! :)



Det löser sig ska du se <3 Du är bäst ändå! :D

2010-10-19 @ 15:25:28
URL: http://millaerikssons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0