Dödstraff = flera steg tillbaka!

Är vi civiliserade människor eller barbarer???! Hur kan vi tillåta dödsstraff?!!! Meningen är att vi ska gå framåt, men med hjälp av dödsstraff gå vi flera steg tillbaka! För det första lever vi på 2000-talet! Dödsstraff ska vara ett minne blott!!! Jag ska säga att jag är glad över att bo i ett land som stoppar denna icke-mänskliga rättigheten!
Det gör ont inom mig bara jag hör ordet.. Det är ett gäng människor som anses ha makten till att bestämma en annans liv. Om det är värd att få leva eller inte.. Varför ska just dessa männsikor ha den makten? Det är inte rätt. Det är inte moraliskt rätt. INGEN annan människa har rätten till att bestämma över ett annans livs värdighet!!! INGEN!

Kommentarer
Postat av: Camilla

SV: asså, egentligen har inget hänt, men jag funderar så mycket och kan inte slappna av... Jag får skärpa mig med det där!! ;)

2010-09-24 @ 17:49:16
URL: http://millaerikssons.blogg.se/
Postat av: Louise

Du e inte bra för min ekonomi ^^



Fin header! Gjort sj?

2010-09-24 @ 22:53:07
URL: http://glitteringclouds.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0