Enskilda samtal + bokhandel + casting

Det känns som om det har varit en låång dag idag. Det var en enskilda-samtal-med-läraren- dag. Då alla i klassen skulle få prata med läraren, så klart enskilt ;) om vad man har lärt sig, vad kunde varit bättre, vad vill man göra efter kursen och så vidare. Det var ganska läskigt faktiskt, men jag vet inte riktigt varför. Ingen visste egentligen vad man skulle prata om. Men samtalet gick ändå väldigt bra. Läraren frågade mig vad jag vill bli när jag blir stor, och jag hatar den frågan om man nu inte vet vad man vill göra.. suck..

Sen begav jag mig till stan för att gå till akademibokhandeln och prata med en tjej som jobbar där om hur man ska gå till väga om man vill sommarjobba hos dem. Det var bara att skicka in CV och personligt brev till henne så hör dem av sig ifall de får några lediga jobb.

Mamma kom och hämtade mig eftersom jag inte skulle vara tillbaka i skolan förrän om 2h. Vi åkte till Max och jag bjöd på lunch! ;)

Sen tillbaka till skolan! Då var det planering från kl.14.00-17.00. Vi skulle ha casting klockan fem, så vi behövde prata igenom om vad vi skulle säga, vad vi ville att de alltså skådespelarna skulle göra. Och vi var alla väldigt nervösa eftersom ingen av oss hade haft casting innan. Men vi hade svårt att komma fram till något bra, så vi satt och letade eftere skådespelare på nätet, läste tips på vad man skulle tänka på under castingen och bara väntade på att den skulle bli fem.

Castingen gick bättre än vad jag trodde. Även om jag personligen inte sa så mycket, men det gör egentligen inget, eftersom jag är ljuddesigner i det här projektet, så det är inte riktigt min uppgift. Men om regissören och producenten behöver mig och ingen av de andra kan eller vill så är det klart attt jag ställer upp! Det måste ju bli en bra film!!!!

Jag var hemma vid sju och då hade vi haft 3 personer som kom till castingen. Tack och lov så har jag världens bästa mamma och lillasyster som hade lagat mat till mig! Fyy va gott det var efter en lång dag på arbetet, hahaha ;) Och mamma hade köpt Jensens favorit sås, och den är ju hur god som helst! Ni kan tro att jag njööt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0