Vad hände egentligen..?

Tänk att ögonblicket just då man vaknar är så pass viktig. Det är det som avgör om dagen kommer att bli bra eller dålig. (Enligt mina erfarenheter är det så). Igår när jag vaknade så kände jag mig värdelös. Jag hade ingen aning om varför. Jag hade drömt mardrömmar hela natten och kände mig nere när jag vaknade.  Jag hade ingen lust att gå till föreläsningen, men jag gick dit iallafall. På vägen hem från Lund var det svinkallt. Jag hade ändå ganska mycket kläder på mig. Tights under jeansen, mössa, vantar, vinterjacka, men ändå frös jag väääldigt mycket. När jag väl kom hem var mina fingrar och tår stelfrusna.
Jag var fortfarande på ganska dålig humör. Jag skällde på sara för att jag försökte hjälpa henne med sina läxor men hon sa bara att jag fattade fel. (Jag förstår henne) 
Efter att ha haft ett stort bråk med mamma, stängde jag in mig på mitt rum. Jag hade tänkt att sitta där i en kvart eller nåt, men jag råkade somna 1 timme istället.
När jag vakna var jag jätte nere. Jag satt länge och bara tänkte och stirrade in i väggen ganska många gånger. sen var det dags för top model. Jag är inte riktigt säker på vad som hände. Mamma sa något som fick mig att tappa kontrollen. Jag var på väg till mitt rum, då jag inte kunde hålla mig längre. Jag började stor gråta, och bena vek sig. Jag var bara så arg på mig själv, och jag var inte riktigt säker på varför jag var så arg på mig själv. Men jag tror att det var mina egna krav som gjorde mig arg. Och jag tror att det är tentans fel... Detta har aldrig hänt innan. Inte på samma sätt. Jag har varit ledsen och arg på mig själv, men att jag har brutit samman på det sättet har aldrig hänt innan.
Idag är det bättre, tack och lov. Jag sov kanske inte jätte bra, men det känns ändå bättre. Förlåt mamma och sara för att jag var så igår. Jag var inte arg på er egentligen, bara på mig själv. Älskar er <3

Kommentarer
Postat av: Louise

Älskade!! Vad kan jag göra för dg??!

2010-12-01 @ 10:34:22
Postat av: Camilla

mandis..... <3

Ärligt talat, jag tror att du behöver komma bort från vardagen... hitta på nått annat... komma bort från högskolan och alla "krav" och bara få leva i nuet. Titta upp mot himlem och kolla på moln, stjärnorna och månen, och inse vilka knepiga prioriteringar vi människor har... Är det meningen med livet att känna så som du gör just nu..? ne... det är det inte.. men det är lätt att fastna i de tankarna..! Mitt råd är att du bara sätter dig och SKITER i allt som känns tungt och jobbigt just nu och funderar på vad du verkligen vill göra; nu, imorgon, nästa vecka, nästa år och länge fram i framtiden. Vad vill du göra NU? Fundera en stund, och gör det sen! Släpp alla "men tänk om" och "men det går ju inte"-tankarna utan satsa på det! Gör det du vill göra, det som du känner att du mår bra av! Allt annat är ju onödigt! Slösa inte tid och energi på saker som du inte tycker är kul och som du mår dåligt av! Åk nån stans, eller gå en megalång promenad! Ta med en karta över oxie och markera varje gata som du går på. Spara kartan tills nästa gång du går ut och går och fortsätt att fylla i! En liten idé bara...



Hoppas att nått jag sa kunde hjälpa lite... Tänker på dig... Men jag menar allvar när jag säger att du ska hitta på nått nytt; att byta miljö, för uppenbarligen mår du inte bra av din situation i nuläget...



Skickar en varm tanke till dig NU! Kände du den...? hihi!

Älskar dig! Alltid! <3

2010-12-01 @ 21:56:05
URL: http://millaerikssons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0