Dags att söka vidare...

Jag inser att klockan är snart 1! Ändå sitter jag och läser om utbildningar.. Det är ju dags att söka igen.. men.. problemet är att jag inte riktigt vet läängre vad jag vill göra.. känns som om man går och velar runt.. vad vill jag egentligen göra med mitt liv? Vad vill jag jobba med... Det är ju hur svårt som helst!! När jag var 10 så var jag säker på att jag ville bli arkeolog.. nu, nja, vet inte riktigt. Det har varit allt mellan lärare, historiker, politik, miljö, djurrätt, dokumentärfilmare.. jag vet inte riktigt..

Sen började jag fundera.. vad är det som fascinerar mig? Visserligen är det mycket, men film.. Jag älskar film!!! Jag älskar att se "bakom kulisser" för att se hur de gör filmen, allt sånt!!!  
 Hade det varit något för mig? Skulle jag kunna lyckas? vet inte.. men jag funderar på att söka någon sån kurs. Vet att det finns både i Lund (filmvetenskap) och malmö (praktiskt filmkurs)..
Eller.. Jag vet inte! Varför måste det vara så himla svårt?!

Kommentarer
Postat av: Anna

Mitt råd är: Följ ditt hjärta! Det gjorde jag, och även om det ibland är tufft som f*n, rent ut sagt, kan jag leva med det. Och det är helt enkelt därför att jag inte kan tänka mig något annat jag hellre vill arbeta med resten av mitt liv.



Att veta att det man gör är vad man vill gör att man klarar så mycket mer, för man vill klara det.

2011-04-03 @ 18:59:55
Postat av: Camilla

finns mycket sånt i skövde också ;) ett tips bara ;)

2011-04-05 @ 10:01:35

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0