År 2011...

Glad fortsättning på året.. Känner att man inte har haft en jätte bra start på det nya året.. Nyårsafton var härlig, precis som vanligt! Firad med människor som jag verkligen bryr mig om <3
Men nu.. det känns bara så hopplöst allt.. jag känner mig bara hemsk, misslyckat och att allt är hopplöst...
jag vet inte vad jag vill göra i resten av mitt liv.. Jag var inte redo för högskolan.. Jag var inte redo att ta studenten.. det känns som om jag fortfarande går på gymnasiet.. och jag saknar det faktiskt.. konstigt nog..

Att misslyckas med något som man verkligen tycker om, det är jätte jobbigt.. att misslyckas med någonting alls är jobbigt, men nu gäller det sånt som jag älskar att läsa.. JAg förstod ju att, att det skulle bli mycket svårare och jobbigare att gå på högskola, men inte så här.. att man varje vecka oroar sig för prov som ligger några veckor bort.. att känna att man misslyckas med varje tenta.. JAg är inte redo för det. allt går för snabbt! Jag hinner inte med!!!! Jag vet att man måste göra saker som man inte tycker om, det vet jag! Jag gick i skolan i, vad är det? 12 år?  Under de åren har jag gjort MYCKET som jag inte alls tyckt är kul!!!
År 2010 var ett av de värsta åren i mitt liv.. Året som skulle bli det bästa..
Just nu vill jag bara bädda ner mig i soffan, med en kopp varm choklad och grädde, titta på en julkalender, 7th heaven eller hipphipp.. och släppa tvångstankar och oro.. Det får mig att må bra...


Kommentarer
Postat av: Camilla

Känner precis likadant.... vill bara sitta och mysa i min soffa med en massa fika och julkalendrar...

2011-01-07 @ 15:33:38
URL: http://millaerikssons.blogg.se/
Postat av: Anna Sarwe

Om jag var du skulle jag ta studieuppehåll i alla fall i ett år. Det fungerar inte att plugga när man känner sig misslyckad. Och det suger att inte klara sina tentor (jag har säkert klarat en hel tenta på en termin...) men det finns viktigare saker i livet.



Och visst, man måste göra saker man inte vill, men ännu viktigare är att göra saker man faktiskt verkligen vill göra. Det är enda sättet att överleva högskolan, tror jag. Finns det ingen rolig studentförening du kan gå med i? Eller nån rolig kurs att gå på folkuniversitetet? Det kan ju vara typ fotografi, eller smycketillverkning eller nåt annat roligt som inte är akademiskt! Jag är ju med i både spex och orkester (visserligen en bidragande faktor till mina fantastiska betyg...), och det är mitt sätt att ventilera bort det som är jobbigt. Det är skönt att veta att folk tycker om en oavsett om tentorna kör ihop sig och livet krackelerar. Det är det som gör att man inte får psykbryt!

2011-01-07 @ 22:13:24

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0