ARG!

Jag hatar dem! Jag behövde studiebidraget, men neeeej! För att kunna få det måste jag berätta varför jag hoppade av min kurs. Och det gjorde jag! Jag berättade allt som hände under året o varför jag mådde dåligt. Men sen skriver de att de behöver mer information, de behövde intyg på att personen hade gått bort! De fick de!!! två eller tre veckor senare får man ett nytt brev där det står att de behöver ännu ett intyg på en annan sak... Jag blir så j*vla arg och ledsen ¨på dem! Jag behöver mitt studiebidrag! Och de tvingar mig att gå igenom sakerna igen. Att gå igenom det värsta som hänt i mitt liv! Jag gick nästan klart hela kursen! Jag gick på nästan varje föreläsning, det var inte många jag missade iallafall! Och bara för att jag inte hade tillräckligt med poäng så får jag inte stöd!  POÄNG??????!!!! Jag kan inte hjälpa att jag inte klarade de där tentorna!  Jag försökte verkligen!!!!!
Och tror de att det är hur lätt som helst att skaffa jobb när man inte har någon "tillräcklig" utbildning?????
Jag blir så förbannad! Men jag ska ge dem intyget, men då ska jag fan i mig ha studiestödet som jag inte har fått! Nu är Amanda arg på riktigt, riktigt arg!!!!!!!!!!!

Kommentarer
Postat av: Camilla

DET HAR DU RÄTT ATT VARA!

2011-03-15 @ 18:49:54
Postat av: Louise

CSN sucks!!

2011-03-15 @ 19:18:22
URL: http://thestrongestamongyou.blogg.se/
Postat av: Anna Sarwe

CSN är onda! De är ute efter att fånga fuskare, men det slår fel. Dock kan jag inte hjälpa att undra: Behöver? Bor du inte hemma? Om jag var du skulle jag läsa nån enkel distanskurs i sommar (Harry Potterkunskap? Fantasy-litteraturkrusen? Twilight-kursen?) och försöka leva på besparingar fram till hösten. Värdelöst att det måste vara så, men det bara är så, tyvärr.



Det är värre när man vet att man blir av med sin bostad om man inte betalar hyran på en termin.



Och det där med att klara tentor suger. Det är tufft när piskan viner av pengaskäl. Det är därför Chalmerister uppfunnit termen CSN-fjäsk. Det innebär till exempel att göra sama kurs flera gånger på olika sektioner. Dumt att det funkar, men det gör det.

2011-03-15 @ 20:16:22
Postat av: Camilla

Anna: Det är kanske inte alltid så enkelt att leva på familjens pengar heller... alla har inte hur mycket pengar som helst, så visst är det en boost för självförtroendet att åtminstånde kunna försörja sig själv på den lilla slanten man får från csn, och hjälpa familjens ekonomi?



Dessutom är det inte alla som har mycket till "besparningar" att leva på heller...

2011-03-16 @ 21:05:05
Postat av: Anna Sarwe

Camilla: Jag vet! Men jag och mina föräldrar räknade på det där när jag hade svårt att klara av att få pengar av CSN. boendekostnaden om man bor i hus ändras inte mycket om man bor en extra person i huset. Lånet är samma, det är i princip samma elkostnad osv. Det som tillkommer är mat för en extra person, lite tvättmedel och annat sånt. Sen måste man köpa litteratur, men den finns oftast att låna på ett bibliotek.



Och det är inte som att jag tycker det är en permanent lösning, men en månad eller två tills man har skrapat ihop några extra poäng går det faktiskt! Om man bortser från mina boendekostnader så gör jag kanske av med 1200/månad på annat. Det är inte mycket! Man får offra en del som student.



Men visst, det är inte kul att inte kunna försörja sig själv. Det jag menade var mer att hon kommer ha nånstans att bo och få mat även om hon inte klarar sitt CSN. Om jag inte klarar mitt klarar jag min hyra i typ tre månader, sen är alla mina pengar verkligen slut och jag har inte längre nånstans att bo. Det är skillnad. Om jag inte klarar mitt CSN måste jag avbryta min utbildning!

2011-03-20 @ 15:47:01

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0