En tur på stan

Det blev en dag på stan idag med mamma och även Sara när hon hade håltimma.
Sara behövde gå till optikern för att få en ny lins och jag tänkte att jag kunde då boka tid för att kolla min syn och även kolla på nya bågar! Behövder verkligen nya, har nog haft dessa sedan jag gick i 8an eller 9an..

Jag hade tur, jag kunde på en gång kolla synen, och den hade inte ändrat sig alls! Yaay, va skönt! Jag hittade två par glasögon som jag tyckte om så nu gäller det bara att bestämma vilka ;)

Sen tog vi lunch på Graffiti! Jag tog en varm macka med kyckling, bacon och philadelpiaost, riiktigt gott! Sen behövde Sara gå tillbaka till skolan så då bestämde mamma och jag att vi skulle fortsätta att kolla runt på stan och vänta tills Sara slutade.

VI köpte lite vår blommor på torget och sen gick vi till akademibokhandeln. Jag har ju inte varit på bokrean i år (fyy på mig!) så jag ville väldigt gärna kolla runt. Jag hittade två böcker som jag ville ha; "Kort om vetenskapsfilosofi", som verkade väldigt spännande. Och sen "En obekväm sanning" av Al Gore. Den boken har jag velat ha väldigt länge, men den har varit så fruktansvärt dyr på de ställena jag letat. Men nu äntligen har jag köpt den!




Sedan fastnade mitt öga på en låda fylld med busskortsfodral. Och då såg jag den! Just det motivet har jag haft som bakrund på datorn, och jag tyckte att den var verkligen Amanda! Och väldigt vårig och sommrig så jag valde att köpa det med!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0