7 dec: sånt som jag inte ens hade tänkt att ta upp...

Snart får jag reda på vad jag ska göra i vår. Om jag kommer att läsa något eller är tvungen att försöka att hitta ett jobb! Gud va nervös man är! Jag hoppas att jag får läsa religionsvetenskap. Beskedet skulle komma 9 eller 10 december. 2 dagar kvar!!!!

Förra veckan började vi på den nya och sista delkursen: Den moderna världsbildens framväxt. Vi har pratat om Schopenhauer, Kierkegaard, Nietzche, Marx och maxismen, Samhällsvetenskapernas framväxt. Och idag handlade föreläsningen om naturvetenskap och teknik. FAktiskt väldigt spännande. Eller ja.. tekniken var väl kanske inte så spännande, men resten var det. Vi pratade om Einstein och det allmänna och speciella relativitetsteorin, och om "The manhattan project" det vill säga atombomber. Det är helt sjukt egentligen! Processen är otroligt egentligen, hur det kan bli sån kraft. Men användandet av atombomberna är helt omoraliskt!Kärnvapen är fel! Det är så fel som det kan bli! HUr många människor har fått dö egentligen av dessa djävulska vapen?!!! Men det som just nu är skrämmande, det är att det finns så pass mycket kärnvapen att hela planeten kan sprängas. Varför fortsätter länder att skaffa dem?
Det är helt idiotiskt egentligen! Sen vill vissa se till så att bara vissa länder får ha dem. OMG! Hur skulle det gå?!!! Antingen så ska ALLA få ha dem, eller inga! JAg tycker inga! De riskerar att spränga oss allihopa! Nä, som ni förstör hatar jag dessa, jag vill inte säga vapen, för de är värre än vapen, de är världsförstörare!
Det som gör att det blir en sådan smäll, är intressant, men det ska inte användas på det sättet som massor av människor vill. Men tydligen så vill länder spränga hela jorden. VArför kan vi inte bara respektera varandra. Människor från olika kulturer och religioner. Varför kan vi inte leva i frid? Utan att tvinga folk till hemska saker, eller skada varandra?! Varför finns krig? Hur många ska behöva dö innan folk fattar att krig dödar? Och de som straffas, är de civila. Människorna som inte har gjort någonting egentligen.. Djurarter hotas pågrund av krig.. Och det är de som är det största offret...
Nä.. jag är trött på att folk krigar.. jag är trött på att människor förstör hela världen.. de dödar både djur och natur. Och oss själva. Jag kommer aldrig att se krig som ett sätt att skapa fred. För att skapa sann fred, ska ingen behöva dö för det. Vi ska kunna skaka hand utan att en oskyldig männsika eller djur sla behöva straffas!

Oj, nu råkade jag skriva om sånt som jag inte tänkte skriva, hehe. Men jag är väl sån helt enkelt. Jag har starka åsikter om vad som är rätt och fel. Och kärnvapen är fel! Krig är fel! Nu börjar jag igen. Nu slutar jag och pluggar istället. Plugga om kvinnosynen och kvinnors idéer. Då kan jag sitta och skälla på idiotiska mäns idéer om att kvinnan är svagare och mindre värd! Äh! De kan slänga sig i väggen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0