Alkohol.. varför?

Alkohol är en drog. En av de äldsta drogorna som finns..

Jag kan verkligen inte förstå varför folk vill dricka alkohol? Vad är charmen med att bli full? Kan man inte umgås utan att droga ner sig? Jag känner mig som ett stort frågetecken...

När man frågar folk varför folk dricker vin så får man svaret: För att det är gott!
jaha.. men.. varför inte ta alkoholfri vin? Vad är skillnaden egentligen? Jag har av misstag smakat vin, (ett av de värsta misstagen!) och efter det kändes det som om jag skulle kräkas.. fy fan, ursäkta uttrycket, vad det smakade illa!!! Det kändes som om tungan täcktes av något ludigt.. usch!!!

Jag kan verkligen inte förstå ungdomarnas längtan efter det här giftet... Alkohol dödar.. Misshandel, våldsbrott.. rattfylleri... mycket händer pågrund av alkoholen.. barn dör pågrund av en idiot som kör berusad, en man som misshandlar sin fru... det är bara några få saker som faktiskt händer.. Och mycket ( jag säger inte allt!)  händer pågrund av det här.. alkohol..
Det är inte bara andra som blir påverkade.. Ens egen kropp kan också ta skada.. levern, hjärnan.. m.m.


Inte blir det bättre av alla de här skitprogramen... big brother, barskolan, paradise hotel, Kungarna av Tylösand..
Sprit, sprit, sprit överallt.. Allt handlar bara om sprit.. Budskapen? -Drick spirt! Det är häftigt och du blir cool!
Men.. det är inte alls sant! Det är så mycket häftigare att tacka nej till alkohol. Det är det som gör dig till en cool person. Våga säg NEJ!

Jag kan verkligen inte förstå detta.. Är det någon som kan ge mig en förklaring? Då menar jag en BRA förklaring..


Kommentarer
Postat av: Louise

Jag kan inte ge dig en bra förklaring till varför folk super, för det fattar jag inte själv. Men jag dricker föratt vissa drycker e ganska goda och det är en social grej. För mig iaf. Nu snackar jag om en cider och resten av kvällen brukar jag dricka cola. Billigare ;P

2010-10-12 @ 18:27:45
URL: http://glitteringclouds.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0