26 januari

Det fick bli en biotur med mamma och hennes arbetskamrat, det blev Svinalängorna. En helt okej film. Den var inte en "glad" film, utan mer tragisk. Men den var helt okej. Jag säger ju att sprit är ALDRIG bra!

Imorgon, ska jag tillbaka till Plattform.. inget som jag direkt ser fram emot.. Känner mig nervös och stressad över det. Jag hatar sättet. Tjejen jag snackar med är jätte trevlig så det är liksom inte det! Man sitter där mittimot någon som frågar och antecknar vad man säger! Jag hatar det!

Men tydligen så måste jag gå. Både mamma o mormor säger att jag måste ha hjälp.. men jag behöver ingen hjälp, jag behöver tid! Något som jag aldrig kommer att få.. Jag var inte redo att ta studenten, börja högskola, att va vuxen.. Enligt lagen är jag vuxen.. Men jag är inte vuxen. Man blir inte det över en natt. "Den 28 oktober var jag barn, och vips så är det den 29 oktober och då är jag vuxen" Så går det liksom inte tid.

Jag hinner liksom inte mer.. Tiden går alldeles för fort... Jag tror att jag lider av någon ålderskris eller nåt.. Kan inte fatta att jag är snart 20 år!!! Jag känner mig fortfarande som 16 eller nåt.. Det är något som gör mig jätte stressad! Det är så mycket som man måste göra! Man är på mig ibland och frågar om jag inte ska ta körkort snart! Neeej! JAG ÄR INTE INTRESSERAD, OKEEEEJ!!! Det är bra när man ska söka jobb, jag vet! Men jag är inte intresserad att lägga ut massor av pengar till något som jag inte är intresserad av än! Jag kanske blir det snart. Om ett år kanske. Men jag är trött på att tvinga mig själv till att göra saker som jag hatar! "man måste göra saker som man inte gillar" JAG VEET! Som om jag har genom hela mitt liv, bara gjort saker som jag vill!

Just nu är jag väldigt tacksam över att jag inte är stressad över skolan.. än iallafall.. jag kommer att bli det vet jag! Men just nu! Jag orkar liksom inte med mer stress.. även om jag vet att jag aldrig kommer att komma ifrån det..
Men det är bland annat det som de vill att jag ska ha hjälp med.. att kunna stressa mindre.. att få ett bättre självförtroende.. Kanske jag behöver hjälp ändå.. men jag tycker ändå inte om sättet..
Varför ska livet vara så förbannat komplicerat??! Varför kan det inte vara "dans på rosor" lite oftare??!!! Men.. vem vet.. det är kanske just det som göra livet intressant? Att det är så förbannat komplicerat...

hur som helst så har jag nog fått ihop ett brev till CSN.. jag skrev från hjärtat ;)


Kommentarer
Postat av: Anna Sarwe

Jag känner mig inte heller vuxen! Men om jag tittar på mig själv utifrån är jag det. Jag bor själv, jag betalar mina räkningar, jag klarar mig på studiestöd, jag har en hemförsäkring... Men jag är inte vuxen! Vill inte vara vuxen, och tänker därför inte vara det!



Och visst, man gör saker man inte gillar ibland, men det är ju inte det man lever för. Gör saker du vill göra. Prioritera det! Vem bryr sig om vad du får för betyg? Vem bryr sig om vad CSN säger? Dina föräldrar kommer inte låta dig stå på bar backe... Dina vänner tycker om dig precis för den du är!



Jag skickar många kramar till dig från Göteborg! Kramas mer!

2011-01-27 @ 20:44:53
Postat av: Louise

Om du skrev från hjärtat så kan du inte ha gjort något mer. Nu är det upp till Csn, håller tummarna!!

Ses på fredag! :D

2011-02-01 @ 18:39:36

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0